Mitől “keresztény vállalkozás”?

Mondanom sem kell, mennyi élcelődő kommentet kapunk a felhívásainkra a sok-sok bátorítás, megosztás, és érdeklődés mellett. Ez nem bánt bennünket, fel is készültünk rájuk. Sőt, tanulságos és szórakoztató is.

Viszont úgy látom, érdemes beszélnünk arról, mitől is lesz egy vállalkozás Keresztény Vállalkozás.

Mi NEM vállalkozás vagy NEM keresztény vállalkozás?

Nyilvánvalóan nem attól, hogy a kereszténységet adja el. Éveken át dolgoztam én magam is misszionáriusként, lelkészként, segítettem a munkámmal non-profit missziói szervezetet már marketingesként. Mi az üzenetünket mindenki számára elérhetővé tettük. Egy hajléktalan felé is csupán az volt a kérésünk, hogy józanul érkezzen. Az üzenetet ő ugyanúgy kapta, mint a főorvos úr, a hangmérnök, a tanárnő, az afrikai menekült, az indonéz-magyar házaspár… mind-mind csodás emberek.

Lelkészként a fizetésem a gyülekezet költségvetéséből, valójában adományokból jött össze. A főorvos úr, a hangmérnök úr és a tanárnő adták, de az afrikai menekült, vagy a hajléktalan is benyúlt a zsebébe, és amit ott talált, bármilyen pici érme volt is, betette ugyanabba a dobozba. Nem kérdeztük, nem néztük. De tudom, hogy jó érzés volt nekik is hozzájárulni a közös győzelemhez.

Nem keresztény vállalkozás, ha pénzért kínálsz üdvösséget, gyógyulást, imádságot, pláne valamiféle vallásos-babonás marhaságot, szerencsehozó rózsafüzért… Nincs semmi, ami jobban felháborítana, mint ezek.

Nem kerülhet pénzbe valakit megkeresztelni/bemeríteni! Épp ezért gondolom, hogy ez a szolgálatra felszenteltek feladata. Ugyanez a helyzet az úrvacsorai közösséggel. Ugyanez a helyzet az igehirdetéssel ott, a gyülekezet közösségében. Ugyanez a helyzet akkor, ha meghallgatunk egy bűnvallást, ha imában támogatunk valakit a küzdelmeiben… még biztosan sok ilyet tudnánk felsorolni.

Fizetsz érte, de nem vállalkozás

Vannak bizonyos szolgálatok, amik nem tudnának működni, ha nem lenne ára annak, hogy igénybe vegyük. Pl. egy Biblia kiadása nem kevés pénzbe kerül. Érkeznek adományok a kiadó számára, de méltó, hogy aki Bibliát szeretne, az a nyilvánvaló költségek egy részét fedezze, fizessen párezer forintot az egyébként 10.000+ Ft értékű könyvért. Ezt sem tekintem üzleti vállalkozásnak.

Ugyanígy elképzelhető, hogy egy programon való részvétel, a magas szervezési költségek miatt fizetős. A költségek egy részét kell fedezned, hogy érezd, nem mindegy, elmégy-e, ha már regisztráltál. Ez sem vállalkozás üzleti értelemben, hanem szolgálat. A szolgálat része az is, hogy akik felé szolgálunk, tegyék oda az akaratukat ebben a kisebb összegben. Érezzék meg a felelősségüket, és vegyék komolyan a rájuk szánt figyelmet.

Jó példa erre az XCC és az Arise a 4M szolgálatában. Zsomborral hatalmas inspirációt merítünk mi is ezekből, és nem sajnáljuk a rá költött összeget. Szívesen adakozunk is a támogatására.

Sajnos Magyarországon nagyon gyakran találkozunk azzal a hozzáállással, hogy egy ilyen részben fizetős szolgálatot értetlenül fogadnak testvérek. Hogy „kufárkodásnak”, üdvösséggel való üzletelésnek ítélik. Ez a hozzáállás sok értékes dologtól megfoszt bennünket személy szerint, és a magyar kereszténységet is.

A sátorkészítő

De mondjunk mostmár egy jó példát a keresztény vállalkozásra is:

Pál apostol sátorkészítő vállalkozása, vagy ugyanebben a témában Akvila és Priszcilla üzlete.

1, Ők a legjobb tudásukat adták, profi minőségben.

2, Elkérték az árát, mindenfajta szerénykedés nélkül.

3, Üzleteltek a pogány római hadsereggel, bálványimádókkal és megszálló hatalmakkal is, anélkül, hogy a bűneikben részesek lettek volna.

4, Megfizették az adót, vámot, betartották a polgári hatóságok szabályozásait.

5, Akkor és addig csinálták ezt, amikor és ameddig megérte nekik.

6, Közben folyamatosan keresték Isten akaratát, hogyan tudnának mások szolgálatára, Isten országa hasznára lenni. Pál pl. ebből tartotta fenn a misszióját, amikor arra szükség volt. Akvila pedig olyan háztartást vezetett, ami menedéket nyújtott a gyülekezetnek és az apostoloknak.

Keresztény vállalkozás = Üzleti vállalkozás, etikusan és példamutatóan, Isten akaratát keresve.

Mai példák a keresztény vállalkozásra

Sales Autopilot – Két hívő testvérünk által felépített üzlet, amelyet az egyébként nemhívő, vagy spirituális, de nem kimondottan keresztény marketingvilág is nagyra tart. A kezelése immár külön szakmának számít. Sok-sok vállalkozást segített sikerre. Kemény pénzeket kérnek el a rendszer használatáért, de akinek egy ilyen összetett szoftverre van szüksége, az valóban ügyfeleket szerez, folyamatokat automatizál vele, azaz üzleti hasznok hajt és pénzt spórol.

De nagyon sok más keresztény marketingkivitelezőt is megismertünk. Könyvkiadókat, tartalomkészítőket, ismerünk párkapcsolati coachokat, terapeutákat, üzleti coachokat. Mindaz, amit adnak, nagyon nagy tudást igényel, és bárki számára adni tudják, ráadásul a szolgáltatásuk milliós költségeket spórol meg az ügyfeleknek, vagy hozzásegíti őket egy sokkal eredményesebb élethez.

Ismerünk keresztény webshoposokat, szakértőket, helyi üzletek tulajdonosait, keresztény könyvesboltot is.

Bizonyos területeken, mintha a határ el is mosódna. Igen, ezt jól látod. De hát épp ezért keressük Isten akaratát az üzletünkkel és a szolgálatunkkal kapcsolatban is. Tőle kérjük el, hol végződik az üzlet és hol, milyen formában kezdődik a szolgálat.

Miért fontos erről beszélnünk?

Tudom, hogy te, azért vagy itt, mert látod ennek a fontosságát, de úgy éreztem, mégis le kell írnom ezt a fenti definíciót, mielőtt munkához látnánk.

Zsomborral abban szeretnénk segíteni, hogy olyan keresztény vállalkozást indíthass, ami megélhetést biztosít és jó példát ad a körülötted élők számára.

Az első webinarunk pontosan erről szólt. A jó hírem, hogy ha ez érdekel, akkor egy mozijegy áráért hozzáférést kaphatsz nem csak ehhez, de két nyári webinárium és a jövőbeni webinarjaink felvételeihez is.

A linkre kattintva találod a részleteket.

Tetszett a cikk?

Oszd meg Facebookon!
Oszd meg LinkedIn-en!
Küldd el e-mailben!