6, Ideális vásárló megalkotása
Amikor elkezdesz egy szolgáltatást, terméket, info terméket árusítani a legfontosabb sarokkő a vállalkozásodban az ideális vásárló megalkotása. Enélkül nem fog tudni működni a vállalkozásod.
Miért?
Egyszerűen azért mert, ha egy szolgáltatást csak úgy “mindenkinek” akarnál árusítani akkor nem lenne senki aki megvenné azt. Ha mégis az csupán a statisztikai véletlen lenne.
Gondolj csak egy olyan halászhálóra amivel a legnagyobb és a legkisebb halakat is ki akarod fogni! Teljesen más felépítésű, méretű és elhelyezésű hálóra van szükség egy pisztráng kifogásához, mint egy tigriscápáéhoz.
Ha nem megfelelő környezetben a nem megfelelő eszközzel próbálkozol, nem lesz bevételed.
A megfelelő eszköz megtaláláshoz ismerned kell, hogy kinek és miért akarod eladni a szolgáltatásodat vagy termékedet.
Az előző napokban foglalkoztunk azzal, hogy mi a problémája az ügyfelednek, ez gyakorlatilag a kulcs kérdés. Ha erre tudod a választ akkor sokkal könnyebb megszólítani őt és később, vagy akár azonnal vásárlásra ösztönözni.
A következő kérdéseket tartjuk kulcsfontosságúnak:
- Mi az álma?
- Mitől fél?
- Mire vágyik leginkább?
- Hol éred el az ideális vásárlódat?
- MIlyen szavakat használnak?
- Ha téged választ, mit él át, vagy mit tapasztal (azonnal, vagy 90 nap múlva – attól függően, milyen terméket, szolgáltatás adsz):
- Önbizalom
- Vágyainak elérése
- Problémájának megoldásában
- Mi az ami leginkább befolyásolja az ügyfeledet a döntéseiben?
- Érzelem
- Személyiség
- Család
- Befolyásoló erők
- Életkora
- családi állapota
- havi átlag jövedelem
- ahova tartozik, aminek a részének érzi magát
- Könyvek:
- Magazinok:
- Blogok /
- Weboldalak:
- Közösségi felületek
- Rendezvények:
- Szakértők:
- Egyéb:
Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása már elég arra, hogy el tudj kezdeni megfelelően kommunikálni a célcsoportod felé. Így megtudhatják, hogy te erre a problémára ezzel és ezzel nyújtasz megoldást.