6, Ideális vásárló megalkotása

Amikor elkezdesz egy szolgáltatást, terméket, info terméket árusítani a legfontosabb sarokkő a vállalkozásodban az ideális vásárló megalkotása. Enélkül nem fog tudni működni a vállalkozásod. 

Miért? 

Egyszerűen azért mert, ha egy szolgáltatást csak úgy “mindenkinek” akarnál árusítani akkor nem lenne senki aki megvenné azt. Ha mégis az csupán a statisztikai véletlen lenne. 

Gondolj csak egy olyan halászhálóra amivel a legnagyobb és a legkisebb halakat is ki akarod fogni! Teljesen más felépítésű, méretű és elhelyezésű hálóra van szükség egy pisztráng kifogásához, mint egy tigriscápáéhoz. 

Ha nem megfelelő környezetben a nem megfelelő eszközzel próbálkozol, nem lesz bevételed. 

A megfelelő eszköz megtaláláshoz ismerned kell, hogy kinek és miért akarod eladni a szolgáltatásodat vagy termékedet. 

Az előző napokban foglalkoztunk azzal, hogy mi a problémája az ügyfelednek, ez gyakorlatilag a kulcs kérdés. Ha erre tudod a választ akkor sokkal könnyebb megszólítani őt és később, vagy akár azonnal  vásárlásra ösztönözni. 

A következő kérdéseket tartjuk kulcsfontosságúnak: 

  • Mi az álma? 
  • Mitől fél? 
  • Mire vágyik leginkább? 
  • Hol éred el az ideális vásárlódat? 
  • MIlyen szavakat használnak? 
  • Ha téged választ, mit él át, vagy mit tapasztal (azonnal, vagy 90 nap múlva – attól függően, milyen terméket, szolgáltatás adsz):  
    • Önbizalom
    • Vágyainak elérése
    • Problémájának megoldásában
  • Mi az ami leginkább befolyásolja az ügyfeledet a döntéseiben? 
    • Érzelem
    • Személyiség
    • Család
    • Befolyásoló erők
  • Életkora
  • családi állapota
  •  havi átlag jövedelem 
  •  ahova tartozik, aminek a részének érzi magát
  • Könyvek: 
  • Magazinok: 
  • Blogok / 
  • Weboldalak:
  • Közösségi felületek
  • Rendezvények: 
  • Szakértők: 
  • Egyéb:

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása már elég arra, hogy el tudj kezdeni megfelelően kommunikálni a célcsoportod felé. Így megtudhatják, hogy te erre a problémára ezzel és ezzel nyújtasz megoldást.