10, Értékesítési alap gondolatok és vállalkozói matek

Először is szeretném leszögezni, hogy ez nem egy értékesítési képzés lesz, itt nem praktikákat és tanácsokat fogunk adni arról, hogyan fogsz tudni eladni bármit is. 

Nem lesz szó arról, sem, hogy hogyan írj meg egy értékesítési szöveget. 

Ezért lett a modul címe értékesítési alapok és vállakózói matek, mert ezekről lesz benne szó, a Biblia tükrében. 

Az első igevers ami eszembe jut A Márk 12:17 “Adjátok meg ami a Császáré, a Császárnak, és ami az Istené, az Istennek.”

Ebben az igerészben szerintem Jézus arra utal, hogy legyenek bevételeid, de fizesd meg, amit megkövetel az állam és amit az Isten törvényei előírnak az adakozásra. 

 

A másik ilyen történet ami eszembe jut, Zákeus története. Ő volt az a személy, akit Jézus mint vámszedőt szólított meg. Őt az akkori korban bűnösnek tartották ezért a tevékenységért. 

Miért is? 

Mert az árfolyamokkal kereskedett, majdnem olyan váltó számokkal dolgozott, amilyenekkel csak szeretett volna. Azokkal a váltó számokkal miket az elnyomó római birodalom az adóbeszedés monopóliuma miatt lehetővé tett, a szabadságra vágyó izraeli néppel szemben. A vámszedők emellett a kiemelkedő hasznukból felhalmozott tőkét is tisztességtelenül használták, uzsorakamatra adtak kölcsön rászorulóknak, és a törvény hatalmával visszaélve zsarolták ki belőlük a hatalmas hozamot.

Zákeus nem azt a kijelentést teszi, hogy visszafizeti mindenkinek az adóját, hanem azt, hogy ha valakinek törvénytelenül váltott át, vagy uzsorakamatot zsarolt ki, ott bőséges jóvátételt fizet.

Szeretném, ha megértenénk, hogy nem a tisztességes haszon az, amivel baj van, hanem a tisztességtelen haszon.  

A reformáció idején a banki kölcsön kamatait a kálvinista egyház maximalizálta és betiltatta az uzsora kamatokat. Ezzel elismerte azt is, hogy szükséges, hogy a pénz amit kölcsön adtak hasszonnal kerüljön vissza a kölcsönadóhoz. 

Ezek a gondolatok szolgálnak nálam alapot arra, hogy a következő szintre lépjünk az értékesítés terén. 

Az első és a legfontosabb kérdés, hogy mekkora bevételre van szükséged egy hónaban a vállalkozásodból, hogy minden kiadásodat fedezze, beleértve a saját fizetésedet is:

Ebből adódóan az éves fizetésed:  

Milyen áron szeretnéd árulni a szolgáltatásodat? 

Az éves bevételed/ a termék  ára = hányszor kell eladni egy évben a terméket vagy a szolgáltatásodat /12 = a havi eladások szükséges száma

 

Ez az egyik lehetőség, hogy kiszámolod, hogy mire van szükséged. 

 

A másik lehetőség, hogy használsz egy nagyon egyszerű árazási modell a három ujjas szabály: webshop és olyan szolgáltatásokban érvényes ahol alapanyagból lesz az árú. 

 

A bekerülési költséget megszorzod 3-mal és ennyiért adod a terméket.

Szolgáltatásoknál kétféle modell van: 1,  az óradíjas model, amelyben xFt-ért adsz egy órát vagy 2, a magas ár-érték arányú modell, amelyben a munkád eredményét, és nem az eltöltött időt kéred megfizetni.

A következő kérdés, hogy keresztény szolgáltatóként használhatsz-e magas árú szolgáltatást? 

Véleményem szerint igen, tekintettel arra, hogy ez a fajta modell hatalmas megtérüléssel van az ügyfél életben. Például, ha van egy kurzusod ami angolul tanít meg, olyan személyeket akik programozással szeretnének foglalkozni egy külföldi cégnél, te pedig vállalod azt, hogy 400 000 forintért megtanítod neki a szakmai kifejezéseket, vagy a kulturális különbségeket, amelyekre munkahelyi szituációban érdemes odafigyelni, ezért Ő a jövőben jóval több pénzt tud keresni, akkor ez egy nyilvánvaló win-win helyzet. De ugyanez igaz, egy házasságot megmentő tanácsadásra, vagy a kiégést megelőző cochingra is. (Válás, osztozkodás, pereskedés helyett közös boldog jövő? Kiégés, idegösszeomlás és jövedelemkiesés helyett töretlen karrier, egészséges életmód?) 

 

Az értékesítés nem szerencse kérdése, sokkal inkább matematika. 

Jézusnak is mondtak nemet, őt sem követte mindenki. 

A számok nem fognak hazudni. Minél többet teszel bele az értékesítésbe, annál többet fogsz tudni profitálni belőle.
Fontosabb kérdések az értékesítéshez: 

 

  • Személyesen történik az értékesítés: 
    • Hogy talál rád, hogyan kerestek időpontot? 
    • Hogyan adod el neki az értéket?  
    • Mik lehetnek a leggyakoribb kifogások? 
    • Kell-e valakivel megbeszélnie a döntését? Ha igen, hogy lehet a leggyorsabban igent mondani neked? 
  • Írásban
    • Hogy talál rád? 
    • Mi készteti, hogy megvegye az adott terméket vagy szolgáltatást? 
    • Kell-e garanciát adni?