9, Egyediség

Amikor vállalkozóként elindulsz, két lehetőséged van. Az egyik, hogy a tömeggel tartasz és beleszürkülsz, nem talál meg senki sem. A másik lehetőség, hogy kitűnsz belőle és kinyilvánítod a véleményedet, olyan témákban amik az iparágon belül megütközést keltenek, vagy felhívják rád a figyelmet. 

A mai közösségi média világában, ha nem kapják fel az emberek a fejüket, az algoritmus el fogja temetni a posztokat és akár még a hirdetéseket is. Ebből  adódóan hamarosan nem lesz, olyan személy aki követ téged, így nem fogsz tudni vásárlásokat generálni sem. Kidobott pénz lesz a marketinged költsége, és az az idő is amit ráfordítasz. 

Ebből adódóan muszáj bizonyos kérdésekben vállalnod a véleményed, azért, hogy megismerjenek, bizalmat építs és kiszűrd azokat a személyeket akikkel nem akarsz együtt dolgozni. 

A terméked, vagy szolgáltatásod egyediségét nem csak a kommunikációban, hanem a fejlesztésben is meg tudod határozni. 

Azért, hogy segítsünk neked megtalálni ezt az egyediséget, hoztunk egy pár kérdést.
Fejlesztés: 

  • Miért, téged válasszon az ügyfél? Mivel fogsz többet nyújtani másoknál? 
  • Miből adsz többet mint más? 
  • Mi az ami amivel jobb lesz az “ügyfélélményed” a vásárlásnál, mint a konkurenciánál? 
  • Mi lesz az amivel, jobb a folyamatod, mint a konkurenciánál? 
  • Mi az amivel többet tudsz adni, mint a konkurenica, ami kiemel a tömegből? 

 

 Kommunikáció: 

  • Mi a 3 legfontosabb téma a piacon, amiben véleménykülönbségek alakulnak ki? 
  • Hol nincs jelen a konkurenciám pedig jelen lehetne? 
  • Milyen szavakat tudsz belecsempészni a kommunikácóba, hogy az érdeklődőkkel meglegyen a közös pont? 
  • Miért téged, miért most válasszon? 
  • Hogyan kommunikálod, azt hogy többet adsz? 

Ez az a modul, amit folyamatosan félévente, évente át kell nézned, át kell gondolnod. 

Ha nem fejlesztesz ezen a téren, akkor a stagnálás állapotában vagy. Ha  ebben az állapotban vagy akkor hamarosan a többi vállalkozás le fog hagyni. Ebben az esetben kevesebb ügyfeled lesz, így kevesebb bevélteled lesz, ezáltal pedig előbb utóbb sajnos be fog bukni a vállalkozásod. (Rosszabb esetben pedig évekig vegetál.)

Nem kell sok egyediséget tartalmaznia a termékednek és kommunikációdnak. Elég annyit, hogy más képet kapjanak rólad, mint a többi konkurens vállalkozásról azok a személyek akik szeretnének veled együtt dolgozni.