20 lehetséges csali anyag ötlet

Checklist mire kell figyelni

Checklist ügyfélszerzéshez

Checklist vállalkozás elindításához

20 lehetséges "csali-" ötlet

A csaliajánlat nem hangzik túl bizalomgerjesztően. Sokkal szebb kifejezés az angol lead magnet, azaz érdeklődő-mágnes. 

A csaliajánlat egy olyan ajánlat, kedvezmény, termék, vagy termékminta, amelyet ingynenesen, egy kapcsolatfelvétel érdekében ajánlunk fel.  Ezzel gyarkorlatilag két dolog történik meg az üzletkötés folyamatában:

1, Legálisan megszerezted egy lehetséges érdeklődő elérhetőségét, így neki a jövőben ingyenesen fogsz tudni reklámozni, ajánlatot adni.

2, A csalitermékeddel elnyerted az érdeklődő bizalmát, így már nem vadidegenként, hanem ismerősként fogja fogadni a megkereséseidet. A sok egyforma hasonló szolgáltató vagy kereskedő közül te már az ő “szolgáltatója” vagy, hiszen valamilyen értékes dolgot máris kapott tőled. Mondhatnánk úgy is, hogy egy elfogadható mértékig kialakítottál benne egy lekötelezettség érzést. Épp annyira, hogy komolyan meg tudja fontolni a fizetős ajánlataidat.

Pont ezért a “csaliajánlatod” nem lehet fantáziátlan, gagyi, vagy átverés. Igazi problémára igazi megoldást kell nyújtania. 

Ugyanakkor nem oldhatja meg az ügyfél összes problémáját azonnal. Ha túlságosan átfogó, mindent felölelő ajánlatot adsz csaliként ingyenesen, nem csupán elszórod az értékeidet. Az is nagyon valószínű, hogy az emberünk az ingyenesség miatt fel sem fogja, mi mindent kapott, ezért ki sem tudja használni. 

Nem is biztos, hogy tényleg szüksége van ennyi mindenre. (Pl. egy 100 oldalas kézikönyv hiába értékes ajánlat, lehet, hogy el sem olvassa senki. Egy egyoldalas folyamatábra ellenben lehet nagyon hasznos, szemfelnyitó, elsőre érthető.) Nem teszel vele jót, ha túl nagyot adsz. Kontraproduktív lesz a nagylelkűséged.

Keresd meg tehát a saját iparágadban, a saját piacodon az ideális ügyfeled legelső problémáját, vagy leggyakoribb kérdését, és adj rá valamilyen kézzelfogható választ, ajánlatot, megoldást!

Következzék 20 csaliötlet!

Válaszd ki közülük, mi működhet a te vállalkozásodban, vagy meríts ihletet a saját csali ötletedhez!

 

Néha a legnagyobb kincs egy ellenőrzőlista, amelyen végighaladva a kusza dolgok érthetővé válnak, az információdömping emlékezetessé. Megóvnak végzetes hibáktól. Pl. mit csomagoljunk egy januári sátorozáshoz, vagy a már általad is ismert 30 vállalkozásötlet Zsombor tollából. 🙂

“Sziasztok, Feri vagyok. Öt éve vállalkozó.” A történetek lekötik az embereket, érzelmek mentén vésődnek az emlékezetünkbe, és még kimondatlanul is formálnak. A te történeted, vagy egy ügyfeled története pedig olyasmi, amivel nehéz vitatkozni. 100 oldalnyi okosság helyett írj meg néhány oldalon egy történetet és hozzá kapcsolódva azt a kulcs információt, ami megoldást hozhat a leggyakoribb problémákra!

Mi az a n+1 lépés, amin végig kell menned pl. egy dolog elkezdésén, javításán, összerakásán? Lehet ez a bemelegítés 10 lépése, vagy a Facebook hirdetés összerakásának lépései is.

Töltsd ki a kérdőívünket, és add meg a címed, hogy tájékoztatni tudjunk a kiértékelésről ( pl. közvéleménykutatás esetén)

Áttekintés egy témához, hogy jól tudjon dönteni a különféle lehetőségek között. Ne legyen nagyon hosszú! 15-20 szellős oldalnyi pdf. Személy szerint azt szeretem, ha nincs agyonszerkesztve, ha e-book formában tudom olvasni akár a telefonomon is.

Pl. Milyen ingyenes online eszközöket és alkalmazásokat használok a saját blogom üzemeltetésére. Kezdd el te is használni a profi eredményért! Vagy 20 coaching technika, amit akár egyedül is kipróbálhatsz X eredmény érdekében.

A szakértő most lerántja a leplet a… csúnya, titkolózó szakmai bennfentesek trükkjeiről. Ne mondd, hogy nem ér meg egy e-mail címet valami szaftosat megtudni! 😀

Melyik újdonság, melyik termék felel meg legjobban bizonyos célokra? Teszteld le a termékeidet, és dokumentáld! Videók, táblázatok, összehasonlító cikkek születhetnek. 

azaz Webes szeminárium. Tarts egy ingyenes előadást, műhelybeszélgetést, vagy hasonlót, és kérj feliratkozást a részvétel fejében! Pl. e-mail címet, ahová a meghívót ki tudod küldeni! A webinárium élő, szóbeli formában szinte bármelyik fenti csali megoldást tartalmazhatja. A végén van lehetőséged egy különleges ajánlatot adni csak azoknak az extrán jófej embereknek, akik meghallgattak téged.

A 10 leggyakoribb, vagy legmegdöbbentőbb, vagy legcukibb… dolog a te szakmádban, üzletágadban. A fokozás extrán hatásos, ha fordított sorrendben történik. A tizedik… a kilencedik… Te jó ég! Milyen lehet az első!!!

Tedd próbára a tudásod! Esetleg teszteld le, hogy mennyire érint X probléma! Van arra is egyszerű megoldás, hogy a kérdőív kiértékelje önmagát, és automatikusan kiküldésre kerüljön az eredmény. De miért szalasztanád el a lehetőséget, hogy a kitöltőnek valami személyeset írj, vagy mondj?

Talán nem is annyira ördöngősség összerakni egy kalkulátort, ami egy képlet alapján eredményt mutat az érdeklődődnek. Itt is lehet a beküldés feltétele, hogy e-mail címet adjon.

Elgondolkodtató kérdések, feladatok, amelyeket feldolgozva hatalmasat léphet előre az érdeklődőd. Akár a válaszait neked is elküldheti, és kérhet egy első konzultációt tőled, de már egy pdf munkafüzet letöltése is lehet nagy érték, első lépés a kilábaláshoz.

Meghallgatható interjú, eszmefuttatás, egyéb hanganyag, hangoskönyv. Közzéteheted bárki számára elérhető módon, több platformon, gyűjthetsz követőket, de adhatsz egy-egy értékesebb, átfogóbb darabot akár feliratkozásért cserébe is.

Engedd el a fantáziádat! Élő műhely keretében? Webináriumon? Vagy egy podcast adás keretében? Jó alkalom megvillantani, milyen hasznos veled a közös munka.

Több, mint árlista. Grafikailag tökéletes, átfogó, szemet gyönyörködtető kiadvány. Képzelj el egy IKEA katalógust, vagy AVON katalógust! Van olyan cég, amelyik pénzért adja, te viszont ingyen kiküldöd, vagy pdf formátumban e-mailezed, ha megkapod az elérhetőséget.

Amit nem gondoltál volna…

Szószedet, magyarázat, mini kézikönyv, táblázat, infografika…

Sorsolás, szerencsekerék… Lehet fizetős vagy ingyenes pluginnal is megoldani, de akár teljesen manuálisan is. 

Fantáziátlan megoldás, de működik, a kis piszok! “Add meg az e-mail címed, és kapsz egy ingyenes szállítás kupont az első vásárlásodhoz.”

Hogyan dobd be a csalit?

Organikusan: Pl. “Írj, rám, és elküldöm a tanulmányomat arról, hogy…” “Írj kommentet, ha szívesen résztvennél egy online előadáson…” “Oszd meg ezt a posztot, és írd le benne, miért tetszett neked a… Mi pedig kisorsolunk a megosztók között egy rózsaszín egyszarvút.” A lényeg, hogy ezt már akkor is megteheted, ha még nincs weboldalad, sem hírleveled. A kapcsolataid már ezzel is épülnek.

Csali a csalihoz: “Ha tetszett ez a podcast adás, iratkozz fel!” “A videóban említettem egy listát, ami nekem mindig segít abban, hogy…blabla. Ezen a linken iratkozz fel, és elküldjük neked is.” Hasonlóan működött a Keresztény Vállalkozásindítás esetén egy meghirdetett blogcikk, amely mindenkinek elérhető volt, ám egy felugró ablak felkínálta a 30 vállalkozásötletet. Lehet, hogy te is így kerültél ide? 🙂

Feliratkozással: Űrlap segítségével, vagy egy hírlevélküldő rendszerben kéred el az adatokat, és ez alapján küldöd ki, vagy teszed elérhetővé a csalianyagot.

Eszközök, amiket használhatsz

Ne feledd, “Az egyszerűbb, jobb”. Vagy egy másik megfogalmazásban: “A kész jobb, mint a tökéletes”. (Sheryl Sandberg)

Ne bonyolult megoldásokra törekedj, hanem értsd meg és szólítsd meg a célközönségedet! 

Természetesen érdemes azon dolgozni, hogy a csalid minél jobban nézzen ki, minél élvezhetőbb legyen. Itt is inkább az átláthatóságra, olvashatóságra gondolok. Hanganyagok és videós anyagok esetén kulcsfontosságú a felvétel hangminősége. Legyen jó mikrofonod hozzá! A kamera képminősége viszont lehet elfogadható akkor is, ha kirakod a mobilod, és azzal veszed föl.

Lássuk a legfontosabb ingyenes eszközöket:

Zoom (személyes konzultációhoz korlátlan. Csoportos hívás esetén sajnos 40 perc az időkorlát. Vagy iktass be egy szünetet, vagy fizess elő rá!)

Google meet (Zoom helyett)

Libre Office – vagy Microsoft Office is megteszi. Az a tapasztalatom, hogy a Libre Office Writer (amellett, hogy ingyenes) szerencsésebben elmenti a pdf-et, mint az MS változat.

PowerPoint – Képernyővideókhoz. Az az előnye, hogy nem kell kamerát használnod. Számomra ebben az esetben a MS PowerPoint sokkal intuitívabb és jobban kézre áll, mint az ingyenes változatok. Ez a véleményem szubjektív, és nem akarnám megvédeni. 

Google dokumentumok, Drive – bárki számára elérhetővé (de nem szerkeszthetővé) teheted a csalianyagodat.

Google űrlapok – Drágább létezik ennél, de jobb…? 🙂

Loom – Chrome kiegészítő. Segít képernyőfelvételt készíteni.

OBS Studio – Broadcast szoftver. Ingyenes, könnyű vele képernyővideókat készíteni, vagy közösségi médiába élőzni. Hírből sem ismeri a Loom korlátait. Kicsit trükkösebb a használata.

Canva – Képszerkesztő program, amely akár egyszerűbb videókat is tud készíteni, vagy akár látványos füzeteket összeállítani és pdf-ben menteni. Hihetetlenül sokoldalú eszköz.

Mailer Lite – Hírlevélküldő platform. Ide begyűjtheted az e-mail címeket, és automatikus választ, vagy akár sorozatot is beállíthatsz a feliratkozóidnak. Még egy feliratkozó oldalt is össze tudsz rakni, ha egyelőre nincs saját weboldalad. A legjobb benne, hogy mindez elérhető 1000 feliratkozóig ingyenesen.